De doelgroep

De doelgroep

C-level / management, 30 – 45 jaar | m/v | NL | fysiek fit | min 8 – max 12 deelnemers

Typering persoon

staat open voor (persoonlijke) ontwikkeling / reflectie | in transitie / opzoek naar inspiratie |behoefte om vanuit een ander perspectief naar eigen positie / leidinggevende rol te kijken

Voor leidinggevenden die:

Praktische handvatten zoeken om efficiënter leiding te geven aan het bedrijf, team of zichzelf

Willen werken aan persoonlijke ontwikkeling en dit concreet & gestructureerd willen aanpakken

Graag leren van anderen, opzoek zijn naar inspiratie en best practises van gelijkgestemden

Voorbeeld doelgroep

Jonge ondernemer (35): COO snelgroeiend tech-bedrijf (30FTE), heeft aantal VP’s aangesteld, waardoor zijn eigen positie als COO verandert. Hij wil meedoen aan het programma, omdat hij wil achterhalen: hoe ga ik mijn veranderende rol invullen? Hoe zorg ik dat niet iedereen nog steeds alleen naar mij kijkt? Hoe kan ik meer taak/motivatie gericht leidinggeven? Daarnaast vindt hij het heel tof om ‘de bush’ in te gaan, eager for adventure

Investeerder (40): Partner succesvolle PE, trekt veel jonge associates aan voor zijn team. Worstelt met de vraag wat zijn nieuwe focus wordt, nu de ‘jonge garde’ steeds meer oppakt. Hij wil meedoen aan het programma, omdat hij wil achterhalen: wat drijft mij? Wat wil ik de ‘volgende generatie’ meegeven? Wil naar Botswana met een gemêleerd gezelschap, omdat hij dagelijks al met andere investeerders te maken heeft. Hij wil geïnspireerd raken door juist een ander gezelschap / andere ondernemers om zich heen te hebben.

Manager (38): CMO bij internationale Saas scale-up (80FTE), die onlangs gefuseerd is met een Amerikaanse partij. Zijn met het MT de strategie aan het heroverwegen, zij wil graag sturen op meer MVO, maar vindt het lastig de boodschap over de bühne te krijgen. Daarnaast wil ze zelf ook wat meer ‘purpose-driven’ werken / invulling geven aan haar werk. Ze doet mee aan het programma omdat het (i.t.t. andere programma’s) niet ‘te zweverig’ is, maar concreet en no-nonsense. Daarnaast wil ze graag haar blik verruimen en dat doet ze het liefst in de natuur.

Voorbeeld ontwikkelvraagstukken

“Ik wil meer de rol als ‘voorman’ / het gezicht van het bedrijf pakken, maar merk dat me dit niet goed lukt. Ik weet niet hoe ik mezelf meer kan profileren, zonder daarbij mijn bescheidenheid en coachende stijl van leidinggeven (waar ik vaak om geprezen wordt) te verliezen.”
"Ik ben van nature vrij ongeduldig en heb duidelijk voor ogen hoe ik wil dat dingen geregeld worden. Ik merk alleen dat ik daardoor ‘ja-knikkers’ om mij heen verzamel. Ik wil leren wat meer geduld op te brengen voor andere zienswijzen, mij wat milder opstellen en juist kritische zienswijzen stimuleren.”
“Ik vind het lastig te bepalen tot waar mijn verantwoordelijkheid rijkt. Ik ben geneigd om zaken die in het team blijven liggen zelf op te pakken. Ik weet dat dat niet handig is, maar ik kom maar niet los van deze eigenschap. Toch wil ik echt leren te delegeren, omdat het niet haalbaar is zoveel hooi op mn vork te nemen.”

Een samenwerking tussen